Severija Inčirauskaitė-Kriaunevičienė (g. 1977 m.) – viena ryškiausių šiuolaikinės lietuvių tekstilės kūrėjų, gerai žinoma ir tarpatutinėje meno arenoje. Baigusi VDA tekstilės specialybę (2003) ir įgijusi Meno licenciato laipsnį, šiuo metu ji vadovauja VDA Tekstilės-galerijai „Artifex“ ir nuo 2005 m. dėsto VDA Tekstilės katedroje. Originalus mąstymas ir autorinė kūrinių atlikimo technika (siuvinėjimas ant metalinių objektų) Severijai atnešė platų tarptautinį jos kūrybos pripažinimą. Severija yra įvertinta ne vienu reikšmingu apdovanojimu. Jos darbų yra įsigiję reikšmingi meno ir dizaino muziejai (dizaino muziejus „Rohsska“ (Geteborgas, Švedija), Leičesterio meno muziejus (Didžioji Britanija), „Civilizacijų muziejus/Les Musees de la civillisation“ (Kvebekas, Kanada), bei privatūs meno kolekcionieriai. Savo kūrybą menininkė yra eksponavusi greta tokių žinomų vardų, kaip Andy Warhol, Jeff Koons, Erwin Wurm, Marina Abromovič, Damien Hirst, Jenny Holzer ir kitų.
Praėjusių metų rudenį garsiojo grafičių kūrėjo bei filmų režisieriaus Banksy asmeniniu kvietimu, Sverija pristatė savo kūrinius (instaliaciją „Rožėm klotas kelias“) naujausiame Banksy projekte – satyriniame pramogų parke „Dismaland“ (Didžiojoje Britanijoje), kuris sulaukė didžiulio plačios visuomenės susidomėjimo. Bendradarbiavimas su šiuo kūrėju Severijai atnešė dėmesio ir populiarumo bangą tiek Lietuvos tiek ir tarptautiniame kontekste.
Banalus grožio supratimas, utilitarūs daiktai – tai kūrėją dominantys bei kūrybą inspiruojantys objektai
Paskutiniu metu autorė gerai žinoma ne vien savo menine bet ir kuratorine veikla. Jos kuruojamos (dažniausiai su tekstilės menu ar dizainu susijusios) parodos, sudaromi leidiniai yra reikšmingi ne vien Lietuvos bet ir tarptautiniu mastu.
Autorė – ryški savitu braižu bei originaliu mąstymu ir autorine atlikimo technika pasižyminti menininkė. Paprastas žmogus, kasdieniai jo gyvenimo fragmentai menininkės darbuose įgauna išskirtinai svarbią reikšmę. Banalus grožio supratimas, utilitarūs daiktai – tai kūrėją dominantys bei kūrybą inspiruojantys objektai. Todėl jos darbuose dažnai naudojami populiariosios kultūros fragmentai, kurie kaip savotiškos citatos, atsiradusios naujame kontekste, padeda kurti asmeninę patirtį ir požiūrį atskleidžiančius meno kūrinius.












