Įvykio data: 2021 03 09
GO Vilnius, oficiali sostinės turizmo ir verslo plėtros agentūra paskelbė 700-ajam Vilniaus jubiliejui paminėti skirto idėjų konkurso nugalėtojus
Septyni komisijos nariai atrinko septynis projektus iš 94 pateiktų jubiliejiniams renginiams, užtikrinant jų finansavimą nuo 2021 iki 2023 metų. Projektinės paraiškos, kurios sužavėjo komisijos narius, yra pateiktos organizacijų, tiesiogiai ar netiesiogiai susijusių su pačiais komisijos nariais. Taip, pavyzdžiui, pirmą vietą konkurse laimėjo Lietuvos nacionalinis muziejus, komisijoje atstovautas direktorės Rūtos Kačkutės, o štai „Menų fabriko“ net du projektai bus apmokėti Vilniaus savivaldybės, gal todėl, kad laimėtojus komisijoje atrinkinėjo Živilė Diavara.
Reikšmingos faktinės aplinkybės:
1. Pasirengimas švęsti reikšmingą Vilniui jubiliejų, pradėtas iš anksto. Taip dar 2019 m. vasarį buvo išrinktas jubiliejui skirtas logotipas, kurio autorius – Edvinas Grišinas. Pats grafikos dizaineris sako, kad ženklo idėja jam gimė dar gyvenant Portugalijoje.
2. Iš Portugalijos turbūt geriau matyti, tačiau norėta, kaip visada, labai paprastai, o gavosi – sudėtingai. Visų pirma suprasti, kam ženklas skirtas – kažkokio tenais miesto jubiliejui ar senių-besmegenių forumui reprezentuoti. Bet vėlgi – tai komisijos, atrinkusios šį trafaretą jubiliejiniam logotipui, sąžinės, kultūros ir išsilavinimo reikalas. Vieni augo žiūrėdami į Vilniaus rūmus ir bažnyčių bokštus, kiti – tarpuvartėse purkšdami graffiti ant sienų. Tad jiems ir Vilnius skirtingas.
3. Atkreiptinas dėmesys į neįtikėtiną aptariamojo logotipo plastinį ir idėjinį panašumą su praeitais metais iškeptu Lietuvos nacionalinio dailės muziejaus (direktorius A. Gelūnas, beje, taip pat vertinęs projektus Vilniaus jubiliejaus komisijoje) logotipu. Abiejų atvejų klinika vienoda – segmentuoto kontūro kiaurymės (žiūr. palyginimą), kaip pagrindinė ir vienintelė logotipų išraiškos priemonė. Naujausios brandingo strateginės aukštumos, ar tiesiog, jie visi – Klimo mokiniai?
4. Kur mokėsi, E. Grišinas nesigiria, užtenka, matyt, kad su architekto V.J. Dičiaus anūke Indre Adomonyte 2014 m. įkūrė agentūrą, kuri dabar aptarnauja ir Šimonytės, ir konservatorių rinkimų bei Alma-Atos architektų komunikacines strategijas. Tai čia ir visa strategija – būti prie valdžių, o ten ir bet kokios trys skylės už jubiliejinį Vilniaus logotipą sueis.
5. Su idėjų konkursu Vilniui turbūt panašiai – liberalai susimoka reikalingiems žmonėms ir institucijoms (pusę – saviems, pusę – reikalingiems), o ką ten jubiliejaus renginiai – toks koncertas, ar kitoks karnavalas…pabus ir praeis.
6. Įdomu ir tai, kad net trys projektai, pateikti konkursui, turi tą patį pavadinime: „Vilniaus pokeris“. Du iš jų bus finansuoti, užėmę, atitinkamai antrą ir ketvirtą pozicijas, o trečiajam, kaip tam trečiam broliui, nepasisekė – jį teikė Lietuvos dizaino sąjunga ir liko trečia nuo galo. Svarbiausia šiame žaidime – kas tą „pokerį“ lošia ir kas kortas dalina.
7. Niekaip nepasimokoma – juk žinoma, kad galiausiai, kazino laimi visada.
