This Content Is Only For Subscribers
Žinome tokį populiarų propagandinį žanrą – politinę karikatūrą. Liberalų sąjūdis praeitą savaitgalį praplėtė horizontus ir dabar turime karikatūrinę politinę ženklodarą arba kaip sakytų ISM absolventai, brandingą. Naująjį vienos iš valdančiųjų politinių partijų identitetą net keletą metų „kūrė“ vienintelį darbuotoją turinti UAB Godspeed Branding. Ta vienintelė darbuotoja per visokius facebookus siūlo darbą brandingo dizaineriams, žadėdama 900 eurų atlyginimą. Dėl šios priežasties, turbūt, jų ir neturi. Niekad nepatikėčiau, kad save gerbiantis grafikos dizaineris galėtų sau leisti nupiešti tai, kas Liberalų sąjūdžio suvažiavime buvo pristatyta kaip naujasis partijos vizualinis identitetas. Naujame logotipe reikia įžiūrėti stilizuotą raidę L ir tašką, reiškiantį žmogų (?) Dominuojančia spalva palikta oranžinė su infantiliais atspalviais. Teigiama, kad tai energingas, šiuolaikiškas, įsimintinas ir Liberalų sąjūdžio vertybes įprasminantis simbolis. Žinoma, nereikia būti Froidu, kad raidę „L“ įžiūrėtum, praktiškai, kur panorėjęs. Tuo tarpu tik aklas negalėtų logotipe nematyti akivaizdžią užuominą į didžiausią pastarojo dešimtmečio Lietuvos politinį skandalą. Neabejotina, kad tai padaryta tyčia. Pasikaustę marketingistai matyt sugebėjo įtikinti partijos vadovybę, kad vis dar nesibaigęs korupcinis skandalas – puiki atpažįstamumo, išskirtinumo priemonė ir tuo pačiu – siužetinis dėmesio kabliukas. Silpnybes versti stiprybėmis! Karas yra taika, blogis yra gėris – šios šiuolaikiškos politinės paradigmos turbūt rado vietą marketingistų skaidrėse, kurios įrodinėjo naujojo logotipo pagrindimą. Nors ką gali žinoti, gal marketingistai turėjo visai kitą dėžutę omeny, grakščiai atveriančią perlą viduje? Ak, tos mergaičių svajos!
Tuo tarpu tik aklas negalėtų naujajame logotipe nematyti akivaizdžią užuominą į didžiausią pastarojo dešimtmečio Lietuvos politinį skandalą
Išvada paprasta: identiteto kūrybinis rezultatas priklauso nuo komandos, gebančios generuoti idėjas, stiprumo. Jei komandoje dominuoja marketingistai ir strategai, kurių idėjas vizualizuoja dizaineriai už 900 eurų per mėnesį, tai užsakovas gaus tūkstantį skaidrių, įrodančių, kad pasiektas rezultatas visais atvejais yra puikus ir toks, koks buvo siektas. Klientui liks arba patikėti tuo, arba kreiptis į patyrusį (ir tuo pačiu – brangų) ženklų dizainerį.
