Keramikė ir juvelyrė Jolanta Daukilienė, prekinio ženklo “Jola” įkūrėja, priimta į Lietuvos dizaino sąjungą, suteikiant Meno kūrėjo statusą. Kaip pažymi dr. Salomėja Jastrumskytė, dizainerės…“kuriami papuošalai įkūnija savitą keramikos ir juvelyrikos sintezę – abu amatus įvaldžiusi menininkė susitelkė ties keramikinių papuošalų variacijomis, pasiekiančiomis juvelyrinį subtilumą ir netgi miniatiūriškumą. Darbai vienetiniai, pasižymintys tapybiška plastika. Autorė meistriškai valdo įvairias glazūras, tačiau jomis neimituoja juvelyrikos, bet kuria pastarosios keramikinį vaizdinį.
Šiuolaikinės keramikos amplitudė jau yra išsiplėtusi nuo instaliacijų monumentalumo iki artefaktinių mikrovisatų. Lygiai taip pat šiuolaikinė juvelyrika yra absorbavusi visas įmanomas, priimtinas ir galiausiai net nepriimtinas medžiagas, kurdama alternatyvius juvelyrikos vaizdinius.“
O štai dailėtyrininkė Vaidilutė Brazauskaitė-Lupeikienė pasakoja, kad „Jolantos Daukilienės kelias į kūrybą, dizaino sferą buvo ilgas, bet nuoseklus. Augusi kūrybingoje aplinkoje, šeimoje, matydama jai autoritetu buvusių tautodailininkų gyvenimo būdą bei kūrybos procesus, požiūrį į estetines vertybes, ji siekė taip pat tapti menininke ir ypač keramike, bet susiklosčius aplinkybėms, kiek pabūgus sunkaus menininko kelio, sėkmingai dirbo grožio paslaugų srityje, kas taip pat labai susiję su estetika bei subtiliu skoniu.“
Jolanta pademonstravo stebėtiną užsispyrimą ir stiprybę, įgyvendinant savo svajonę – ėmusi autoedukacijos bei tobulinimosi VDA Kauno atviroje dailės, dizaino, architektūros mokykloje, Jolanta sėmėsi žinių, kas galiausiai ją privedė prie savo autorinio braižo kūrybos atradimo.
Kaip taikliai pastebi menotyrininkė Saulė Mažeikaitė-Teiberė, „aksesuarų kūrėja neabejotinai turi subtilų spalvos pojūtį. Jos aksesuarų paviršiuose sužiba ir sodrios spalvos, ir pasteliniai tonai. Su Art Noveau estetika gali būti siejamas ir dekoro paralelės su gamtos motyvais, spalviškumu, formos suvaldymu stilizuojant. Sunkiai prognozuojamame degimo procese dizainerei pavyksta sukurti gilaus vandens, vos matomo smėlio, smaragdinių augalų, gamtos ar laiko nuglūdintų senovinių paviršių imitacijas ir net skoningos prabangos įvaizdį, panaudojant skirtingų medijų difuziją (keramikos technologijas ir tapybą).
…Aksesuarų dekorE meistriškai perteikia nevaržomą arabeskų šėlsmą ir fluidų spinduliavimą. Praktiškai visuose papuošaluose dominuoja non finito principas ir asimetrija
Aksesuarų dekorė meistriškai perteikia nevaržomą arabeskų šėlsmą ir fluidų spinduliavimą. Praktiškai visuose papuošaluose dominuoja non finito principas ir asimetrija (veidas neretai tampa jungtimi tarp dviejų asimetriškų aksesuaro dalių). Būtent dėl aksesuarų paviršiaus impresionistiškumo ir žaismo, jie lengvai prisiderina prie skirtingų „nešiotojų“.
Autorė yra nuolatinių kūrybinių paieškų kelyje – neseniai pradėtuose kurti dekoratyvinės interjero plastikos kūriniuose naudojamos santūrios spalvos ir dekoras. Dizainerė nuolatos rūpinasi savo kūrybos ir prekės ženklo sklaida – tiek skaitmeniniu, tiek fiziniu formatu: 2019 metais atidarytoje salone-studijoje netrūksta lankytojų, norinčių susipažinti ne tik su Jolantos kūriniais, bet ir jų gamybos procesu.
Sparčiai tobulėjanti autorė neabejotinai sulauks dar reikšmingesnio įvertinimo ir pripažinimo.




