Išėjo Karalienė. Nusileido saulė Britanijos imperijoje.
Tačiau Jos Šviesybė liks gyva ne tik atmintyje, bet ir milijonuose atvaizdų, atliktų įvairiausiomis technikomis, būdais ir stiliais.
Pirmasis holografinis karalienės Elžbietos II portretas, pavadintas „Equanimity“, kurį sukūrė menininkas Chrisas Levine’as ir holografas Robas Munday‘us, 2003 m. buvo užsakytas švenčiant 800 metų Jersey salos priklausymo Britų karūnai jubiliejų.
Karalienė vaizduojama giliame juodame fone, dėvinti savo mėgstamą Deimantų diademą su vienos gijos perlų vėriniu ir perlų auskarais, pečius gaubia šermuonėlių kailis. Jos didenybė žvelgia tiesiai ramiu, išmintingu ir viso pasaulio rūpesčius suprantančiu žvilgsniu. Gyvi, linksmi žiburėliai karalienės akyse tirpdo bet kokias sienas tarp aristokratiškų aukštybių ir paprasto žiūrovo, stovinčio priešais portretą. Nepalieka įspūdis, kad kalbėtumeisi su savo močiute.
Nepalieka įspūdis, kad kalbėtumeisi su savo močiute
Dviejų fotosesijų metu buvo užfiksuota daugiau nei 8000 vaizdų, naudojant Dalsa foto kamerą, tuo metu greičiausia ir aukščiausios raiškos vaizdo kamerą pasaulyje, galinčią užfiksuoti 30 kadrų per sekundę. Sujungęs tūkstančius vaizdų, užfiksuotų puslankiu judančios kameros aplink pozuojančią monarchę, Robas Munday‘us sukūrė skaitmeninę hologramą (i-Lumogram), kurią apšvietus, išryškėja trimatis, erdvinis objekto vaizdas. Perspektyvos gylis siekia iki 1,2 metro, vaizdo iškėlimas prieš hologramą – iki 0,4 metro. Holografija gali būti gąsdinančiai įtaigi ir tikroviška.
2012 m. portretas pasirodė ant Jersey 100 svarų sterlingų banknoto ir žurnalo „Time“ žurnalo „Diamond Jubilee“ numerio viršelyje. Dar anksčiau jis buvo išrinktas lankytojų mėgstamiausiu portretu Nacionalinėje portretų galerijoje Londone.
Tais pačiais 2012 m. Robas Munday‘us atvyko į Vilnių, kur įmonėje Geola Digital jo jau laukė direktorius Stasys Zacharovas, savo laiku išradęs skaitmeninį holografinį spausdintuvą, naudojantį impulsinius lazerius. Munday‘jaus vizito tikslas buvo lietuviškoje įmonėje atgaminti neįvardijamą kiekį pagarsėjusių holograminių „Equanimity“ karalienės portretų. 2014 m. p. Stasys, rodydamas savąjį karalienės portreto egzempliorių, papasakojo šią istoriją ir man neliko abejonės, kad toks stulbinantis technologinio dizaino įvykis privalo būti pristatytas geriausių dizaino pasiekimų leidinyje „Lietuvos dizaino indeksas LT-2014.“
Karalienė išėjo, tačiau šelmiški hologramiški žiburėliai jos akyse niekada nenustos šviesti.