Lietuvos dizaino sąjungos nariai pasklidę po įvairiausius dizaino žanrus: nuo emocijos potėpio iki sauso inžinierinio brėžinio. Vaidos Kačergienės tapyba, be abejo, priklauso pirmiesiems – savo meną išjaučiantiems, iškenčiantiems, išverkiantiems…Anot parodų kuratorės Alessios Peroni, menininkė Vaida Kačerginienė savo paveikslams suteikia antgamtinės jėgos, įkvėpimo semdamasi iš jausmų ir širdies gelmių. Tapybos gelmė leidžia grožėtis nerūpestinga laisve, padedančia atrasti sielos ramybę. Subtilūs spalvų niuansai išryškina spinduliuojantį transcendentinį keliavimo būdą bei suteikia stebėtojui tiesioginio sąlyčio su begalybe ir amžinybės troškimu, peržengdama meninės kompozicijos ribas. Tai veda prie naujo meno supratimo ir išjautimo lygio kaip galimybės tirti sudėtingus žmonijos ir visatos santykius.
Dr. Salomėja Jastrumskytė pastebi, kad Vaidos Kačergienės naivioji tapyba jau yra sulaukusi dėmesio ir pripažinimo visų pirma užsienio šalyse, ir – kaip simptomiška – būtent tose meno tradicijose, kur meno kūrinių klodai itin sodrūs ir giliai istoriški – Italijoje, Japonijoje: „…(menininkei) netinka tos sąvokos ir vertinimai, kuriais apibūdiname profesionaliuosius kūrėjus. Tačiau yra kitas – unikalumo – kriterijus. Pavadinčiau tą estetinį kriterijų „atsitiktinumo nuostaba“, nes paprastai naiviojo meno kūrėjai nebūna su kuo nors palyginami, jų pačių savastis tiesiogiai veržiasi tapymu ir net pačiam autoriui būna nepavaldi“.
Vaidos Kačerginienės naivioji tapyba yra nišinė ir vaisinga tiek meno teorijai, tiek vaizdo antropologijai. Tiek Lietuvos dizaino sąjungai. Sveikiname naująją narę!

Parašykite komentarą

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia